Osoby poszukujące pracy mają do wyboru kilkanaście źródeł oferujących pracę. Po pierwsze są to oferty pracy zamieszczane w portalach bądź podrubrykach portali kierowanych zarówno dla przyszłych pracowników, jak i pracodawców. Oferują one nie tylko gotowe narzędzia do sporządzania dokumentów rekrutacyjnych takich jak CV i list motywacyjny, ale również mnóstwo porad i informacji związanych z procesem poszukiwania pracy i metodami rekrutacji. Warto wspomnieć, że pracodawcy prywatni oraz urzędy administracji publicznej w większości również zamieszczają ogłoszenia na własnych stronach internetowych.
Kolejną drogą jest złożenie swoich dokumentów do agencji pośrednictwa pracy, która aktywnie poszukuje pracowników dla firm, zarówno w pełnym, jak i niepełnym czasie pracy. Pracy można również poszukiwać tradycyjnymi drogami poprzez ogłoszenia w prasie czy, już coraz rzadziej, w środkach masowego przekazu takich jak radio czy telewizja.
Bezrobotni mają dodatkowo możliwość skorzystania z pomocy urzędów pracy, ochotniczych hufców pracy czy instytucji specjalistycznych np. kierujących swoją pomoc w kierunku osób niepełnosprawnych. Jednocześnie te instytucje bardzo często prowadzą dla osób poszukujących pracy szkolenia podnoszące kwalifikację zawodowe oraz usługi związane z doradztwem zawodowym.
Można również kierować swoją ofertę bezpośrednio do firmy, która wzbudzi nasze zainteresowanie. Możliwości są więc nieograniczone, a więc do dzieła!